Europese Contact Centre Standaard
De Europese Contact Centre Standaard is een kwaliteitsstandaard voor contactcenters, ontwikkeld naar aanleiding van klachten van Europese consumenten over de dienstverlening van bedrijven en instellingen. Het is een officiële Europese standaard: EN 15838. De standaard stelt eisen aan processen, medewerkers, techniek, organisatie en de besturing van de klantcontact omgeving. Het gebruik van ECCS leidt tot lagere kosten en hogere klanttevredenheid en kwaliteit.
Kwaliteit met de Europese Contact Centre Standaard
ECCS is een prima middel om jouw contactcenter te laten groeien in kwaliteit. Met de richtlijnen van de ECCS wordt het contactcenter efficiënter en verbetert de kwaliteit van de dienstverlening. Een certificaat maakt dit zichtbaar, na een onafhankelijke audit (door een gecontroleerd keuringsinstituut) ontvang je het EN 15838 certificaat.
Van ECCS naar ISO18295
ISO18295 is een nieuwe standaard voor klantcontact die nog in ontwikkeling is. De verwachting is dat deze nieuwe ISO-standaard eind 2015 gepubliceerd wordt en op termijn de Europese standaard gaat vervangen. Nieuwsgierig wat ECCS voor uw organisatie kan betekenen? BRW Groep heeft aantoonbare ervaring op het gebied van het implementeren van kwaliteitsmodellen.