Customer Experience Management - CXM
De beleving van de klant, daar gaat het tegenwoordig om. Niet alleen de producten en diensten die u levert, maar vooral hoe de klant die ervaart, zorgt voor onderscheidend vermogen. De klant komt op verschillende momenten in aanraking met uw organisatie. Tijdens deze zogenaamde 'klantreis' kunnen de behoeftes verschillen van moment tot moment. Op díe momenten die er voor de klant toe doen, moet u voldoen aan de verwachting én tegelijk waarde toevoegen. Dit moment van de waarheid is bepalend voor de klantbeleving. Is de beleving positief, dan bindt de klant zich emotioneel. Hierdoor groeit de "share of wallet"; de klant is bereid om een groter aandeel van de bestedingen bij jouw organisatie te doen.
Continue voldoen aan uw klantverwachtingen
Het optimaliseren van die klantbeleving is Customer Experience Management (CXM of CX). CXM zorgt ervoor dat uw klant de gewenste ervaring heeft. CXM start vaak met een klantreis die wij samen met uw organisatie maken. Door middel van data-analyse, klantonderzoek en brown-paper sessies (een manier om een proces of model gezamenlijk te visualiseren. Hierdoor wordt o.a. duidelijk uit welke stappen dit proces bestaat, wat tussenresultaten en benodigdheden zijn en wie er bij betrokken zijn), brengen we de klantreis en de "customer touchpoints" in kaart. Krijgt de klant de gewenste beleving? Doet u de goede dingen op de juiste momenten en hoe zorgt u voor continuïteit?
Customer Experience in 6 stappen
Het model van BRW Groep '6 eigenschappen van klantgerichte organisaties', helpt vervolgens bij het inrichten van de organisatie en processen voor CXM. Gezamenlijk passen we met dit model knelpunten aan en voeren we de meest effectieve verbeteringen door. Zo helpen we de organisatie te groeien, van goed naar excellent. Voor het binnenhalen en -houden van de klant is tegenwoordig meer nodig dan bijvoorbeeld NettoPromoterScore of 9+. Customer Experience Management biedt die onmisbare bredere blik. Maak kennis met de 6 stappen >>