cvs apotheek apotheek uur http://hollandpillen.com/ medicijnen voor paniekaanvallen
BRW customer experience

Wilt u ons volgen?

Recensie: doe het met VIS!

Vis is een verhaal over het aanboren van energie, creativiteit en passie die we allemaal in ons hebben: door te gaan houden van wat we doen ook al is het niet altijd datgene wat we het liefst zouden doen.Vis is een geschreven als roman met als hoofdpersoon Mary Jane. Haar leven is de afgelopen drie jaar drastisch veranderd o.a. door het overlijden van haar man. Op haar werk gaat het goed tot ze een nieuwe functie als manager accepteert op een andere afdeling. Deze afdeling (de gifbelt) loopt niet door de slechte moreel en motivatie van de medewerkers de. In korte hoofdstukken wordt omschreven hoe Mary Jane door een aantal bezoeken aan de Vismarkt Pike place haar afdeling weet te motiveren. Dit doet ze door gebruik te maken van de VIS methode die haar door Lonnie wordt toegelicht.Vis is een opmerkelijke methode voor een beter moreel en betere resultaten en kent vier ingrediënten;

1. Je houding kiezen. Je kunt altijd kiezen hoe je, je werk doet, ook al heb je geen keus in het werk zelf. Je kunt altijd kiezen met welke houding je naar je werk komt. Dit is de belangrijkste van de vier ingrediënten.
2. Spelen. Op een leuke manier zaken doen, genieten van werk dat heel saai kan zijn.
3. Blij maken. Iemand blij maken (voor je innemen)
4. Erbij zijn. Medewerkers moeten bezig zijn met hun werkIn de hoofdstukken worden bruikbare voorbeelden gegeven over hoe de VIS methode toegepast kan worden op een administratieve afdelingen. Belangrijk daarbij is om de VIS methode door medewerkers zelf te laten ontdekken. Het boekje eindigt met Mary Jane die door het gebruiken van de VIS methode,de afdeling voorgoed heeft veranderd, maar dit geldt ook voor haar privé leven.  VIS is makkelijk leesbaar en geeft toepasbare handvaten om elke organisatie te verbeteren.

<< terug naar het overzicht

Neem contact op met BRW Groep
Bel: 088-337 63 60