cvs apotheek apotheek uur http://hollandpillen.com/ medicijnen voor paniekaanvallen
BRW customer experience

Wilt u ons volgen?

6 dingen die u moet weten over CXM

BRW Groep ontwikkelde een model waarmee je in 6 stappen aan de slag kunt met CXM. Voldoet de organisatie uiteindelijk aan de 6 eigenschappen in dit model, dan is de ontwikkelling naar Customer Experience Management voltooid.

'Basis op orde' - ketenmanagement & visie op klantcontact

  • Een voorwaarde voor Customer Experience Management is 'operationel excellence': alle operationele zaken zijn goed geregeld. Het ketenmanagement is ingericht, processen zijn beschreven en de organisatie stuurt met managementinformatie. Deze 'operational excellence' is een basisvoorwaarde voor 'service excellence'.
  • Een strategische visie is onmisbaar, zonder richting is er namelijk geen doel. Een klantstrategie is cruciaal voor een organisatie. De tweede eigenschap die nodig is, is dan ook dat er een heldere visie op klantstrategie is geformuleerd.

'Maak de klant belangrijk'- customer feedback & samenwerking

  • Klantgerichte organisaties luisteren vooral naar hun klanten. Dit betekent het inrichten van de customer feedback met klachtenmanagement, het meten van klanttevredenheid, focusgroepen enz. Zorg ervoor dat de voice-of-the-customer wordt gehoord.
  • Om als totale organisatie klantgericht te zijn, moet de hele organisatie samenwerken, op één lijn zitten, en samenwerken aan één doel. De cultuur van de organisatie moet echt doordrenkt zijn van het begrip klant.

'Samen sterker' - continue verbeteren en betrek de klanten bij ontwikkeling

  • Een excellente organisatie verbetert zich voortdurend op het gebied van klantbeleving. Doelen worden continue gemonitord en geëvalueerd. Maar ook signalen van klanten of medewerkers zijn aanleiding voor verbetering. Deze verbetercultuur is de vijfde eigenschap van klantgerichte organisaties.
  • De zesde eigenschap is cocreatie, er wordt samen met de klant ontwikkeld. Klanten doen mee aan klantenpanels, communities enz. Social media wordt actief gemonitord. Uiteindelijk wordt de klant betrokken bij alle aspecten van de organisatie en denkt hij structureel mee.

Lees meer over Customer Experience Management >>

Ja, leuk! Ik wil meer weten over de 6 eigenschappen van CXM

  1. Naam bedrijf(*)
    Geef aub uw bedrijfsnaam aan.
  2. Aanhef(*)
    Kies aub uw aanhef
    Initialen(*)
    Vul aub uw initialen in.
  3. Tussenvoegsel
  4. Achternaam(*)
    Vul aub uw achternaam in.
  5. Functie(*)
    Vul aub uw functie in.
  6. Mobiel(*)
    Vul aub uw mobiele nummer in.
  7. E-mail(*)
    Vul aub een geldig e-mail adres in.
  8. Uw vraag(*)
    Excuses, dit veld moet ook nog worden ingevuld
  9. Invalid Input
  10. Captcha
    Captcha
    De cijfers komen helaas niet overeen.

Neem contact op met BRW Groep
Bel: 088-337 63 60